הרב קוק לקול חי: "בנט הונה אותי, הבטיח לי שלא יפגע בלומדי תורה"

    אבי יעקב No Comments on הרב קוק לקול חי: "בנט הונה אותי, הבטיח לי שלא יפגע בלומדי תורה"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של רחובות הגאון הרב שמחה קוק תוקף הערב בחריפות את ממשלת ישראל הפועלת נגד עולם התורה, ואומר כי רק בישראל רודפים את התורה: "זה לא קיים בכל העולם. חלק מחברי הממשלה מצהירים שהם שונאים את לומדי התורה. מי יודע מה יהיה העונש לאלה שמרעיבים את לומדי התורה".

    המרכז תורה הגדול בעולם הוא בארץ ישראל. מי שנה מגיעים כ-15 אלף בני ישיבות מכל העולם כדי ללמוד תורה, כי במקומותם אין להם מספיק ממי ללמוד. "הם לא זוכים למילגה כיום, אבל מי שמגיע לאוניברסיטה ללמוד תלמוד יקבל מלגה".

    המספר שישה מליון מרחף מעל ראשנו אבל מאז השואה עם ישראל קטן באותה מידה כמו בשואה. "הם היו במקום בלי תורה. בלי תורה זה בלי נשמה, דווקא בארץ ישראל רודפים את התורה יותר מכל מדינה בעולם. באיזה מדינה עולם אדם לומד תורה ושולחים אותו לבית סוהר".

    "החינוך החרדי", כך הרב, "הוא החינוך הכי טוב עלי אדמות. אמרתי לאחד משרי החינוך שניקח אדם שלומד לתואר שלישי במקרא וילד מכיתה ד' ונשאל אותם אותם שאלות בחומש והילד ינצח". "רחנא ליבא בעי" זה הליבה שלנו.

    בראיון למהדורה המרכזית אמר הרב קוק, כי השר נפתלי בנט הבטיח לו לפני הבחירות לא לפגוע בלומדי התורה. "הם הונו אותי לחלוטין". בנט אמר לי "האם אתה סבור שמי שרוצה ללמוד תורה אני אמנע ממנו ללמוד תורה? אדרבא, שילמד תורה יומם ולילה".

    הפתרון הוא לקבל עול מלכות שמים. "ברור לי שהגזרות תחלופנה והמפלגות שנלחמות בנו תחלופנה, אבל התורה תישאר לעולם ועד. חז"ל אמרו שגדולה מצווה בצער פי מאה שלא בצער".

    הגאון הרב קוק הוסיף כי כל ראשי הממשלה רצו לגייס את בני הישיבות ואף אחד לא גייס כי שמעו את עמדת ראשי הישיבות. ביבי הוא היחיד שלא נפגש עם אף אחד מראשי הישיבות על ערכה של תורה, לכן הוא לא מסוגל להבין את חשיבות העניין. ניסיתי להיפגש איתו – אבל סורבתי. לא התייאשתי, דברי הרב קוק.

    האזינו לראיון הנסער של הגר"ש קוק לבצלאל קאהן



    0 תגובות